Sunday 16 March 2008

implica-T!

Misiune:

Misiunea implica-T! este de a contribui la sensibilizarea publicului larg cu privire la pericolele asociate traficului rutier, de a contribui la educarea cu privire la solutii pentru prevenire si de a oferi suport persoanelor afectate de accidente rutiere.

Cine suntem?

Suntem persoane entuziaste, cu spirit voluntar care - in cadrul acestei organizatii non-guvernamentale non-profit - isi propun sa faca o schimbare in mentalitatea generala cu privire la problemele de trafic rutier si sa aduca o imbunatatire a calitatii vietii in general.

implica-T! e deschis colaborarii cu toate persoanele care doresc sa creeze premisele unei lumi mai sigure, sa contribuie la o educare corecta si eficienta, la formarea atitudinii publice fata de siguranta rutiera si la sprijinul moral si material al celor afectati de accidente.

8 comments:

toonice said...

ca sofer este mai simplu sa observi ce poate duce la un accident. in putine dintre accidente sunt implicati soferi care chiar sunt dusi cu capul si pentru care nu prea mai poate nimeni sa faca nimic, dar majoritatea au cateva cauze comune care tin de mentalitatea comuna a soferilor din Romania.
De ce se aglomereaza intersectiile? de ce toata lumea claxoneaza? de ce sunt soferii nervosi?
Pentru ca daca esti un sofer relaxat si respecti regulile si nu te bagi in intersectie daca nu ai unde, pe de o parte o sa se bage altul in fata ta si o sa te blocheze si te enervezi, iar pe de alta parte te claxoneaza si te injura cei din spate, din acelasi motiv, devi si tu nervos si stresat.
Mi s-a intamplat sa traversez pe verde si sa nu ma lase o gagica sa trec, ca sa nu piarda locul in randul de masini. Am injurat-o si m-a injurat inapoi. Se practica. "Asa este la noi".
Pai cum sa nu facem accidente daca toata lumea este nervoasa si stresata si nu se gandeste decat cum sa se bage in fata celuilalt ca sa ajunga mai repede acasa ?
Nu toata lumea are puterea de discernamant necesara pentru a ramane indiferenta la ce se intampla in trafic, la urma urmei majoritatea = turma.
Societatile din afara Romaniei nu au reusit sa educe omul sa fie civilizat. Nu a venit nimeni sa le vorbeasca dupa care toti s-au purtat mai frumos si mai relaxat.
Peste tot a functionat pedeapsa.
In US daca claxonezi iei amenda 2000 USD.
In Bucuresti este interzis claxonatul, dar nu iei amenda pentru asa ceva.
La noi nu se dau multe din amenzile necesare.
Daca pietonul ar primi amenda cand traverseaza pe rosu sau pe unde nu este trecere, iar daca soferul ar primi amenda si una foarte mare, pentru claxonat, mersul pe contrasens si in special incalcarea benzii continue (ma refer in special la toti cei care depasesc in intersectie pe stanga, sau se baga pe stanga ca e mai liber ca sa o ia inainte) si sa nu uitam pentru cei care se baga in intersesctie si raman pe zona hasurata galbena si blocheaza intersectia, atunci s-ar schimba multe.
S-ar elimina practic infractiunile care imping soferii sa se poarte ca disperatii, care ii imping sa incalce regulile, pentru ca nu se pedepsesc, ar ajunge sa stea calm si relaxati la semafor, fara sa intre in intersectie oricat ar fi necesar.
Dar la noi deocamdata nu se intampla asta. Politistii prefera sa dirijeze intersectia si nu ii baga in seama pe cei care incalca regulile chiar in fata lor.
Solutia dupa cum o vad eu este urmatoarea:
o petitie catre politia romana in care sa se ceara amenzi foarte mari pentru toate incalcarile regulilor de circulatie care indeamna sau sunt cauzate de condusul agresiv, iar politia romana, in loc sa dirijeze circulatia in intersectii sa isi indrepte IN SPECIAL atentia catre aplicarea acestor sanctiuni.
Soferii vor fi obligati astfel sa conduca linistit, exact cum se intampla in afara, iar numarul accidentelor ar scadea foarte mult.
Imaginati-va diferenta.
Aici daca claxonezi pe unul si il injuri de mama, nu se intampla nimic.
In afara iei amenda de claxonat si te mai da si in judecata pentru calomnie si asa pierzi cateva mii de dolari.
Noi nu putem sa facem nimic, doar politia poate.
Andi.

costina said...

Andi, cu exceptia ultimei propozitii ("Noi nu putem sa facem nimic, doar politia poate.") iti dau dreptate. Este nevoie de amenzi mai mari. Dar asta nu reprezinta solutia intregii probleme.

E nevoie si de parcari. Si nici existenta parcarilor nu ar fi solutia intregii probleme.

E nevoie si de drumuri mai bune, si de pasaje subterane, dar nici asta nu e solutia intregii probleme.

Toate sunt bucatele din problema. Daca ne multumim cu "noi nu putem face nimic", cu nimic ne vom alege.

Atat cat ne sta in putere trebuie facut. O schimbare cat de mica va fi o schimbare in bine. Nu doar cu amenzi se face educatia oamenilor. Ajuta, e adevarat, dar nu este totul. E vorba despre educatie, despre a schimba mentalitati.

E. Adam said...

Andi are dreptate in mare.
Dar: "Noi nu putem sa facem nimic, doar politia poate." Nu va dau dreptate.De ce?Pentru ca un politist care se implica inseamna ca este nou in acea meserie.Cei care au vechime sufera de o durere acuta in zonele moi ale corpului.Si nu numai cei de la circulatie.In mare trebuie ca si noi civilii sa ne implicam.
Legat de parcari...Sunt d'acord trebuiesc facute.Dar daca se taie si putinii copaci care mai exista in oras este o solutie?
Schimbarea mentalitatii acestei rase este o problema.Totul depinde si de cei sapte ani de acasa.Oricat am lupta noi, daca nu exista o farama de bun simt si dorinta de a ajuta... Celor care deja sunt cu un picior in groapa nu avem ce le cere.Poate putina cooperare.Dar celor care inca nu sunt pierduti, le putem cere mai mult.
Costina, momentan avem speranta si dorinta in mai bine.Nu renunta si incet dar sigur se va putea face ceva.Putin dar se va face.Si asa cum sti deja, poti conta se ajutorul meu. Sunt doar un simplu om cu putina putere.Dar inca mai am speranta in oameni.

Unknown said...

Mama, am iesit cu prietenii.
Am fost la o petrecere si mi-am adus aminte ceea ce mi-ai spus: **SA
NU BEAU ALCOOL**.
Mi-ai cerut sa nu beau, avand in vedere ca trebuie sa conduc masina,
si atunci am baut un Sprite.
Am fost foarte mandra de mine, ca am ascultat, cand cu drag mi-ai
sugerat sa nu beau daca trebuie sa conduc,
total contrar de ceea ce-mi spuneau prietenii...
Am facut o alegere sanatoasa si sfatul tau a fost corect.
Cand s-a terminat petrecerea, oamenii au plecat, conducand fara a fi
in conditia de a face acest lucru.
Eu am luat masina mea, cu siguranta ca sunt in forma.
Nu puteam sa-mi imaginez, mama, ca ma astepta...ceva...neasteptat !
Acum sunt aici, intinsa pe asfalt si aud un politai care zice:
"baiatul care a provocat accidentul era beat".
Mama, vocea lui mi se pare atat de indepartata... Sangele meu e intins
peste tot, si incerc din toate puterile mele sa nu plang.
Aud medicii care spun: **"Aceasta fata nu va supravietui".**
Sunt sigura ca baiatul care conducea cealalta masina nici macar nu-si
putea imagina...in timp ce mergea cu viteza maxima..
Pana la urma el a decis sa bea si eu acum trebuie sa mor...
De ce oamenii fac toate acestea, mama? Stiind foarte bine ca pot
distruge alte vieti?
Durerea o simt ca pe un milion de pumnale care-mi sunt infipte toate
odata. Spune-i surorii mele sa nu se sperie, spune-i tatalui sa fie
tare.
Cineva trebuia sa-i spuna acelui baiat ca nu poate conduce masina
dupa ce a baut.
Poate daca ai lui i-ar fi spus toate astea, eu acum n-as fi murit...
Respiratia mea incepe sa fie din ce in ce mai slaba, si incepe sa-mi
fie frica.
acestea sunt ultimele mele momente, si ma simt asa de...disperata..
Mi-ar fi placut sa pot sa te imbratisez, mama, in timp ce sunt intinsa
aici pe asfalt, murind.
Mi-ar placea sa-ti spun ca te iubesc. pentru asta...
Te iubesc, si... adio.
**ACESTE CUVINTE AU FOST SCRISE DE O JURNALISTA PREZENTA LA ACEST
ACCIDENT.**
**FATA, INAINTE DE MURI, A SOPTIT ACESTE CUVINTE, IAR JURNALISTA LE-A
SCRIS...SOCATA.**
**ACEASTA JURNALISTA A INCEPUT O CAMPANIE IMPOTRIVA "CONSUMULUI DE
ALCOOL LA VOLAN"**
**DACA ACEST MESAJ AJUNGE LA TINE SI-L STERGI...POTI PIERDE OCAZIA,
CHIAR DACA NU ESTI UN BAUTOR , DE A FACE ALTE PERSOANE SA INTELEAGA CA
PROPRIA TA VIATA ESTE IN PERICOL.**
**ACEST MIC GEST POATE FACE DIFERENTA.**
**TRIMTE-L LA TOTI CEI CARE-I CUNOSTI

Nelly said...

cand am citit ultimul comentariu...am pufnit in plans,am inceput sa urlu de durere...ma gandesc ca poate asta simtea si iubita mea sora si nepotica...nenorocitul naibi sper sa putrezeasca in iad,criminal fara scrupule a distrus o intreaga familie...ce fericiti eram...ce bine ne era cand ne strangeam CU TOTII...iar acum...nu ne-am mai ramas decat lacrimile..le vad prin casa...vorbesc cu ele k si cum ar fi prezente..PENTRU CE MERITAM ATATA SUFERINTA?!?!ma rog in fiecare seara sa le mai visez sa le vad si eu si sa vorbesc cu ele...si toate astea...din cauza unui porc beat si nenorocit la volan...NU MAI SUPORT DUREREA!!!!

costina said...

sister, stiu ca nu e usor.

textul e zguduitor. sper ca ele nu au simtit asta.

insa cu asociatia asta nu asta vrem sa facem. nu vrem sa ne strigam durerea. asta o facem intre noi. cu asociatia asta vrem sa facem mai mult decat sa socam. vrem sa spunem niste lucruri suficient de des, incat pana la urma sa prinda. vrem sa constientizam oamenii cu privire la rolul lor in a face o lume mai buna.

Nelly said...

da sis..vorbim degeaba...crezi k ei nu stiu k nu e bine sa dea cu masina peste oameni?!eu cred k oricine e constient k se poate produce un acident in momentul cand trece de 100/h...teoria o am imbecilii...cu practica e mai greu nu vezi?!

Nelly said...
This comment has been removed by the author.